چشمه مروارید

چشمه مروارید / محمد میرکیانی / انتشارات پیام آزادی / چاپ دوم 1369

ترجمه متون ادبی / دکتر علی خزاعی فر / انتشارات سمت / 1382

شش گفتار پیرامون ترجمه متون ادبی / بهزاد قادری / انتشارات داانشگاه شهید باهنر کرمان

نظرات 4 + ارسال نظر
کودک زمستانی یکشنبه 12 فروردین 1386 ساعت 05:14 http://www.koodake-zemestani.persianblog.com

سلام...
اسم وبلاگت منو کشوند اینجا...
برام جالب بود...
به کدوم زبان، حوال یعنی دوست؟
می دونم یکی از زبونای محلی ایرانه اما کدوم زبون؟
حالا تا اینجا که اومدم، سال نو رو هم به شما تبریک میگم...
سال جدیدی امیدوارم کلی حوالای جدید پیدا کنید.
حالا چرا حوال رو با ح می نویسید؟
می تونه با ه هم نوشته بشه یا نه؟
شاد باشید

سلام دوست عزیز! خوشحالم اسم وبلاگ مورد توجهت قرار گرفته. اصلا نیت من از این اسم این بود که دوستای جدید پیدا کنم. حوال، در زبان کردی کرمانجی به معنای دوست است. کرمانجی یکی از گویش های زبان کردی است که در مناطق مختلفی از ایران از جمله خراسان شمالی، کرمانشاه و ارومیه رواج دارد. در آنجا موقعی که فرد غریبه ای را می بینند، برای باز کردن صحبت با او و آشنایی بیشتر ، معمولا با این جمله شروع می کنند که: چریی حوال؟ (چطوری دوست؟) البته ح حوال را خیلی غلیظ نمی گویند و چه بسا بتوان حوال را با ه نیز نوشت: هوال! آرزوی خوبی برام کردی: این که در سال جدید کلی دوست جدید پیدا کنم. آرزوت از همین حالا که با تو دوست شده ام برآورده شده و ان شاءالله حوال و هوال و دوست های بیشتر و بیشتری پیدا کنیم. من هم به نوبه خودم سال نو را به تو تبریک می گم و امیدوارم سال بسیار خوب و شادی داشته باشی.

مرتضی دوشنبه 13 فروردین 1386 ساعت 08:09 http://gvan.blogsky.com

سلام دوست خوبم سال نو مبارک ازاینکه به من سرزدی ازراه دور می بوسمت .

کودک زمستانی سه‌شنبه 14 فروردین 1386 ساعت 04:04 http://www.koodake-zemestani.persianblog.com

دوباره سلام...
ممنون از جواب کامل و دقیقتون...
و ممنون از توجهتون به آرشیو مطالبم... ؛)))
امیدوارم حالا که من رو دوست خودتون فرض کردین بتونم دوست خوبی براتون باشم...
پس تا دوباره
...
..
.

مخلصیم...

کودک زمستانی یکشنبه 19 فروردین 1386 ساعت 12:54 http://koodake-zemestani.persianlog.com

سلام ...
خوبی؟
ییهو دلم خواست یه شما یه سر بزنم دوست من!
شاد باشی...

علیک سلام. سر زدن شما باعث خوشحالی ماست. فقط نکنه ییهو سر به سرم بذاری!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد