گزیده ها ۲

گزیده ای از کتاب سخنرانی را توانا شویم / رجبعلی مظلومی

 

سخنرانی مؤثر آن است که از قلب گوینده سرچشمه گرفته و به قلب شنونده نفوذ کند،‌ نه این که از ذهن گوینده برآید؛ که تنها بر ذهن شنونده خواهد نشست و بالآخره به فراموشی سپرده خواهد شد.

 

 سخنران خوب، مانند پنجره ای است که نور را به درون می فرستد، در حالی که خود را عرضه نمی کند. سخنران باید سعی کند که آن قدر طبیعی و عادی در برابر شنونده ظاهر شود و سخن گوید که شنونده به زودی شخص گوینده را آشنا و عادی انگارد.

نظرات 2 + ارسال نظر
سوده شنبه 31 تیر 1385 ساعت 11:52 http://soode.blogsky.com

سلام
حقیقتش اولین چیزی که باعث شد به اینجا سر بزنم اسم جالب وبلاگتون بود ؛حوال یعنی دوست؛ واقعا؟ اما به چه زبانی؟مطمئنن به زبان فارسی و انگلیسی نیست!
راستی من هم ادبیات انگلیسی میخونم!
میتونم بپرسم شما کدوم دانشگاه درس میخونید؟

سوده دوشنبه 9 مرداد 1385 ساعت 11:35 http://soode.blogsky.com

ممنون ازینکه به من سر زدید
وهمین طور به خاطر پاسخ به سوالم اما حقیقتش من حتی اسم زبان کرمانجی را هم نشنیده بودم با اینکه خراسانی هستم
من در دانشگاه فردوسی مشهد درس میخوانم و تازه سال اول را تموم کرده ام.
موفق باشید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد